Kembalikan pada ketenangan

Aku terhenti sejenak dipertengahan jalan.......tersedar dari mabuk ketenangan......hatiku berdetik bertanya sudah sampaikah aku dipenghujungnya? Sudah selesaikah permasalahannya? Aku pandang sekelilingan merenung jauh kehadapan....masih jauh lagi perjalanan. Jalan sudah ada tapi penghujung masih samar - samar....aku pandang jauh kebelakang....permasalahan masih menghambat dan berterusan mencari kehendakan untuk menikam aku.....aku tersedih....tertanya...samaada betulkah pembawaanku atau permohonanku padaNya tiada berjawab.....aku menangis....sedikit timbul kekecewaan....meratapi akan bala yang akan ditanggungi....terasa tak terdaya sungguh nak menanggungnya lagi....

Sememangnya aku tersilap dan kesalahannya jua bermula dari aku....aku mengakui dan kembali padaNya memohon keampunan....mohon ditunjuk jalan penyelesaiannya.....aku tenangkan hati....bulatkan niat dan fokuskan jiwa.....matikan akal.....mabuk di dalam ketenangan.....

Kini aku tersedar kembali.....jalan penyelesaian ada.....permasalahanku sudah mula terungkai....cuma menanti penamatan saja....aku kembali tenangkan jiwa.....kembali pada yang satu.....hilangkan keresahan....kembali mabuk di dalam ketenangan.....sehingga terselesai semuanya bagai guguran dedaunan kering.....

Comments

Popular posts from this blog

Kepimpinan melalui teladan

Penambahbaikan Diri Untuk Kerjaya & Syarikat

PEMBENTUKAN SEMANGAT BERPASUKAN