Siapalah sudi?

Siapalah yang sudi membaca penulisanku? Siapalah yang sudi memahamiku? Siapalah yang sudi mendalamiku? Siapalah yang berjalan bersamaku? Mencari dan mencari permata intan yang tersembunyi. Aku mencuba berbahasa, berkata -kata namun pukulannya amat terasa. Aku membisu. Aku kaku. Aku kembali keraguan. Mencari penyelesaian. Kekadang lebih baik memdiam bisu dari memecah kaca permata dimata. Biarlah aku berjalan dengan pergerakanku sendirian, pemahamanku tersendiri.

Namun kalau yang sudi, aku lebih berkesudian. Namun, aku sedar aku hanya insan kerdil dengan pemahaman yang tiada seberapa. Aku pasrah. Aku terima seadanya. Aku tetap aku bersamanya aku berjalan.

Comments

Popular posts from this blog

Kepimpinan melalui teladan

Penambahbaikan Diri Untuk Kerjaya & Syarikat

PEMBENTUKAN SEMANGAT BERPASUKAN