Pemikiran Positif?

PEMIKIRAN POSITIF?

Pemikiran Positif merupakan salah satu dari pelbagaian kaedah di dalam bidang pembangunan pengurusan yang diamalkan oleh kebanyakan organisasi untuk memacukan produktiviti dan komitmen pekerja – pekerja bagi mencapai hala tuju dan objetif yang ingin disasarkan.

Ia tidak kurang pentingnya di dalam diri setiap individu untuk menjadi lebih bersemangat dan berkeyakinan di dalam menjalankan pekerjaan seharian. Namun, kita hanyalah manusia biasa yang mengalami pasang surut di dalam mengharungi liku – liku kehidupan yang kadangkala memberi tekanan sehingga mengganggu-gugat pencapaian kita.

Tidak kurang juga dengan segelintir para pekerja yang menolak perubahan sikap atau enggan menerima pembaharuan. Masalah sebegini boleh mempengaruhi perancangan pihak pengurusan untuk mencapai sesuatu objektif dalam jangka masa yang telah ditetapkan.

Pemikiran Positif adalah latihan dalaman yang dapat memberi kebaikan kepada semua pihak dari pelbagai bidang atau jawatan kerana ianya berkait rapat dengan diri seseorang individu dan penggunaan kuasa fikiran. Perlu diingatkan bahawa amatlah penting untuk sentiasa melakukan latihan atau amalan bagi meningkatkan penguasaan berfikir secara positif sepenuhnya.


POSITIVE THINKING?

Positive Thinking is one of many methods in management development field being practiced by many organizations to maximize the productivity and staff commitment to achieve the target and objectives as planned.

Positive Thinking also plays an important role to evey individual to produce the ambitious and self-confident within ourselves in delivering our best work performance. However, we are just normal human beings who are sometimes may experience low feeling while carrying out our daily life activities which may interfere and effect our performance indirectly or facing work depression at workplace.

Nevertheless, some of employees may refuse to any attitude change or new enhancement implementation at workplace. This situation may indirectly influence the management’s plan to achieve certain objectives in the certain time frame.

Positive Thinking is the self-inner training which can benefit many people in various field or posts because it is very close connected with oneself and mind power usage. It is important to be reminded that to continuously practicing the positive thinking to increase the maximum positive mind control.

Comments

Popular posts from this blog

Kepimpinan melalui teladan

Penambahbaikan Diri Untuk Kerjaya & Syarikat

PEMBENTUKAN SEMANGAT BERPASUKAN